InPost i jego nowa strategia. Rafał Brzoska buduje największą sieć OOH w Europie.

04 listopada 2025
  • Biznes i Pieniądze
  • e-commerce
  • Pieniądze
Udostępnij:
InPost, sieć OOH, Rafał Brzoska, paczkomaty, Out of Home, Podbój europejskich rynków

InPost, firma, która zrewolucjonizowała rynek dostaw e-commerce w Polsce i Europie, nie zwalnia tempa i wkracza na zupełnie nowy, niezwykle lukratywny rynek. Rafał Brzoska ogłosił start InPost Media, ambitnego projektu, który ma na celu przekształcenie gigantycznej sieci Paczkomatów w najbardziej dostępną i nowoczesną sieć reklamy zewnętrznej, czyli Out-of-Home (OOH), w Europie. To strategiczny ruch, który pokazuje, że InPost chce być czymś więcej niż tylko firmą logistyczną. Celem jest budowa potężnego ekosystemu, który wykorzysta fizyczną obecność tysięcy maszyn w najlepszych lokalizacjach do stworzenia nowego, potężnego kanału komunikacji marketingowej.

Skala i zasięg nowej sieci.

Siła nowej sieci OOH od InPost leży w jej bezprecedensowej skali i kapilarności. Już teraz firma dysponuje dziesiątkami tysięcy automatów Paczkomat w całej Polsce, zlokalizowanych w najbardziej strategicznych i ruchliwych punktach. Znajdują się one przy centrach handlowych, stacjach benzynowych, osiedlach mieszkaniowych i głównych arteriach komunikacyjnych. Codziennie miliony osób odbierają i nadają swoje paczki, co generuje ogromne zasięgi.

Wizja Rafała Brzoski zakłada, że sieć ta ma być najbardziej dostępna w Europie, co jest bezpośrednio związane z dynamiczną ekspansją firmy. InPost stawia kolejne tysiące maszyn w kluczowych krajach, takich jak Wielka Brytania, Francja, Włochy czy Hiszpania. Każdy nowy Paczkomat postawiony poza granicami Polski to nie tylko nowy punkt odbioru paczek, ale także kolejny nośnik w budowanej sieci reklamowej. To daje InPostowi przewagę, której nie ma żaden inny operator OOH.

Wizja Rafała Brzoski.

Rafał Brzoska podkreśla, że celem strategicznym jest budowa najbardziej dostępnej sieci OOH w Europie. Dostępność ta jest rozumiana dwojako. Po pierwsze, chodzi o fizyczną obecność nośników w miejscach, w których klienci bywają na co dzień, co gwarantuje wysoką częstotliwość kontaktu z reklamą. Żadna inna firma nie dysponuje obecnie tak gęstą i tak strategicznie rozlokowaną infrastrukturą.

Nasze urządzenia Paczkomat stają się pierwszym wyborem dla milionów konsumentów w całej Europie. Po sukcesie w Polsce konsekwentnie realizujemy naszą wizję budowy najbardziej dostępnej i nowoczesnej sieci out-of-home w Europie. Dynamiczny wzrost liczby maszyn w Wielkiej Brytanii i Francji to odpowiedź na rosnące oczekiwania klientów, którzy coraz częściej wybierają tę szybką, wygodną i niezawodną formę dostawy. Nie zatrzymujemy się, dalej rozwijamy naszą infrastrukturę, koncentrując się na kluczowych rynkach, które mają największy potencjał wzrostu.

Rafał Brzoska, założyciel i CEO InPost

Po drugie, ma to być sieć dostępna dla reklamodawców, oferująca elastyczne i precyzyjne narzędzia do planowania kampanii. InPost chce wykorzystać swoje doświadczenie technologiczne, aby maksymalnie uprościć proces zakupu i zarządzania reklamą. To wizja, która idealnie wpisuje się w dotychczasową filozofię InPostu. Filozofię, polegającą na ułatwianiu życia i demokratyzowaniu dostępu do usług za pomocą technologii.

Synergia z e-commerce.

Nowa strategia reklamowa nie jest oderwana od podstawowej działalności firmy, ale stanowi jej idealne uzupełnienie. InPost, jako lider logistyki e-commerce, posiada ogromną wiedzę na temat zwyczajów zakupowych milionów konsumentów. Choć firma nie będzie wykorzystywać danych osobowych, może w sposób zanonimizowany i zagregowany analizować trendy zakupowe. Pozwoli to na jeszcze lepsze targetowanie reklam na ekranach Paczkomatów.

To stwarza potężną synergię, łącząc świat zakupów online ze światem reklamy offline. Reklamodawca będzie mógł dotrzeć do klienta w momencie, gdy ten jest w „trybie zakupowym”, czyli w trakcie odbierania swojej przesyłki. To unikalna propozycja wartości, której nie może zaoferować ani tradycyjna telewizja, ani zwykły billboard. To inteligentne domknięcie pętli e-commerce.

Podbój europejskich rynków.

InPost Media to nie jest plan na daleką przyszłość, ale strategia realizowana tu i teraz, równolegle z podbojem logistycznym. Każdy nowy Paczkomat instalowany we Francji czy Wielkiej Brytanii to kolejny element budowanej sieci OOH. Rafał Brzoska nie ukrywa, że celem jest powtórzenie polskiego sukcesu na znacznie większą, europejską skalę. To strategia dwóch filarów, logistycznego i medialnego, które wzajemnie się wspierają.

Dla reklamodawców i domów mediowych to rewolucyjna możliwość przeprowadzenia jednej, spójnej kampanii DOOH w wielu krajach Europy za pośrednictwem jednego partnera. To oferta, obok której trudno będzie przejść obojętnie. Wejście InPostu na rynek reklamy zewnętrznej z tak potężnym zapleczem to prawdziwe trzęsienie ziemi dla tej branży. To początek nowego rozdziału w historii firmy.

Źródło zdjęć: © InPost, Facebook / Rafał BrzoskaŹródło treści: © InPost
Poprzedni Pierwsza pomoc w pigułce. Kolejność działań ratujących życie i zasady resuscytacji, które musisz znać. 03 listopada 2025 Następny Minimalizm i elegancja w nowej kolekcji Greenpoint. Moda inspirowana Helem i polskim wybrzeżem. 04 listopada 2025 Greenpoint, The Power of Calm, Hel, minimalizm i elegancja, moda, trendy
Inne wpisy z kategorii