Enter Air przełamuje monopol. Polski gigant czarterowy stawia na Airbusa.

02 lipca 2025
  • Podróże
  • Biznes i Pieniądze
  • Lifestyle
Udostępnij:
EnterAir Airbus

Największa prywatna linia lotnicza w Polsce, Enter Air, wykonuje historyczny ruch w swojej strategii flotowej. Przewoźnik, dotychczas wierny maszynom Boeinga, ogłosił pozyskanie dwóch samolotów Airbus A320neo. Ta decyzja to nie tylko odpowiedź na rosnący popyt na rynku czarterowym, ale przede wszystkim krok w stronę uniezależnienia się od jednego dostawcy i zwiększenia elastyczności operacyjnej w obliczu globalnych problemów produkcyjnych.

Historyczny zwrot w strategii flotowej.

Enter Air, którego flota od początku działalności opierała się wyłącznie na samolotach marki Boeing, po raz pierwszy w historii sięga po maszyny europejskiego producenta. Linia lotnicza podpisała umowę na leasing dwóch nowoczesnych samolotów Airbus A320neo, które mają zostać dostarczone w najbliższych tygodniach.

To przełomowa decyzja dla największego przewoźnika czarterowego w Polsce, która otwiera nowy rozdział w jego rozwoju i dywersyfikacji floty.

Niezależność i elastyczność jako priorytet.

Decyzja o wprowadzeniu do floty samolotów Airbus nie jest przypadkowa. Jak podkreślają przedstawiciele Enter Air, celem jest zapewnienie sobie większej elastyczności i niezależności od problemów produkcyjnych, z jakimi boryka się obecnie Boeing. Posiadanie maszyn od dwóch różnych producentów zmniejsza ryzyko operacyjne i pozwala na stabilne planowanie siatki połączeń.

Dywersyfikacja floty to strategiczny ruch, który ma zabezpieczyć interesy Enter Air w niestabilnych czasach dla branży lotniczej. Daje to firmie silniejszą pozycję negocjacyjną i gwarantuje ciągłość operacji, nawet w przypadku opóźnień w dostawach od jednego z producentów.

Od dwóch samolotów do lidera rynku.

Enter Air rozpoczął swoją działalność operacyjną w 2010 roku, startując ze skromną flotą składającą się z zaledwie dwóch samolotów Boeing 737. Dzięki konsekwentnej strategii i skupieniu się na rynku czarterowym, firma szybko zyskała zaufanie największych touroperatorów w Polsce. Już w 2015 roku Enter Air zadebiutował na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie, co było kamieniem milowym w rozwoju spółki.

Przez lata linia systematycznie powiększała swoją flotę i siatkę połączeń, stając się niekwestionowanym liderem na polskim rynku przewozów czarterowych. Dzisiejsza decyzja o wprowadzeniu Airbusów to kolejny dowód na dynamiczny rozwój i dojrzałość firmy, która zaczynała od zera.

Mieszana flota na przyszłość.

Nowo pozyskane Airbusy A320neo dołączą do floty składającej się obecnie z kilkudziesięciu maszyn Boeinga – głównie modeli 737-800 oraz nowoczesnych 737 MAX 8. Enter Air nie rezygnuje jednak całkowicie z amerykańskiego producenta. Przewoźnik wciąż czeka na dostawy kolejnych zamówionych wcześniej Boeingów 737 MAX 8.

EnterAir  Boeing 737 MAX 8

Stworzenie mieszanej floty, opartej na samolotach obu największych światowych producentów, to świadoma i perspektywiczna strategia. Pozwoli ona Enter Air na optymalizację operacji i dalsze umacnianie pozycji lidera nie tylko w Polsce, ale i w całym regionie.

Źródło zdjęć: © Enter Air, Airbus, Boeing
Nothing Poprzedni Nothing udowadnia, że design ma znaczenie. Jak przezroczystość i Glyph podbijają rynek? 02 lipca 2025 Następny Sephora TREASURE HUNT: zgarnij wycieczkę do Paryża i darmowe kosmetyki na cały rok! To prostsze niż myślisz. 03 lipca 2025 Sephora TREASURE HUNT
Inne wpisy z kategorii